Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.02.2010 12:49 - Отровните родители. Измерване на психологическия пулс
Автор: suzane Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 4405 Коментари: 2 Гласове:
2



Сюзън Форуърд & Крейг Бък

Измерване на психологическия пулс


Не винаги може да се определи дали вашите родители са били "отровни". Много хора имат трудни отношения с родителите си. Само по себе си това не означава, че тези родители са пагубни от емоционална гледна точка. Някои от нас непрекъснато се разкъсват от мисълта дали наистина са били малтретирани или просто са били "свръхчувствителни"
Разработила съм въпросник, който е първата стъпка към прекратяването на тази вътрешна борба. Някои въпроси може да ви разтревожат или да ви накарат да се почувствате зле. Всичко е наред. Истината е, че родителите ни са ни наранили, е неприятна. Но макар и болезнена, емоционалната реакция е винаги здравословна.
За да опростя нещата, задавам въпросите за родителите в мн.число, въпреки че вашият отговор може да засяга само единият родител.


I. Вашите взаимоотношения с родителите ви в детска възраст:

1. Казваха ли родителите ви, че сте лоши или некадърни? Наричаха ли ви с обидни имена? Критикуваха ли ви непрекъснато?

2. Използваха ли физически наказания, за да ви възпитават? Биеха ли ви с колани, точилки или други предмети?

3. Напиваха ли се и използваха ли наркотици? Това караше ли ви да се чувствате объркани, притеснени, изплашени, наранени или засрамени?

4. Страдаха ли от сериозни депресии и държаха ли се неадекватно вследствие на емоционални проблеми, умствени или физически заболявания?

5.Налагаше ли се да се грижите за тях, когато имаха проблеми?

6. Вършеха ли с вас нещо, което е трябвало да се пази в тайна? Злоупотребяваха ли сексуално с вас по какъвто и да било начин?

7. Изпитвахте ли непрекъснат страх от родителите си?

8. Бояхте ли се да изразите гнева си спрямо тях?


II. Вашият живот като възрастен човек:

1. Обвързани ли сте с пагубна или унизителна връзка?

2. Смятате ли, че ако се сближите с някого той (или тя) ще ви нарани или изостави?

3. Очаквате ли от хората най-лошото? А от живота като цяло?

4. Затруднявате ли се да определите кои сте, какво изпитвате или какво искате?

5. Страхувате ли се, че никой няма да ви хареса, ако ви опознае такива, каквито сте?

6. Успехът тревожи ли ви и боите ли се, че някой ще разбере, колко всъщност сте некадърни?

7. Случва ли се да изпитвате безпричинен гняв или тъга?

8.Перфекционисти ли сте?

9.Трудно ли ви е да се отпуснете и да се забавлявате?

10. Улавяте ли се, че се държите също като родителите си, колкото и да не искате?

III. Вашите взаимоотношения с родителите ви като възрастен човек:

1.Родителите ви продължават ли да се отнасят с вас, като с дете?

2.Търсите ли одобрението на родителите си, когато вземате важни решения?

3.Изпитвате ли наситено емоционално или физическо напрежение, когато очаквате известно време да прекарате заедно с родителите си или вече сте били с  тях?

4.Боите ли се да изразите несъгласие с родителите си?

5. Манипулират ли ви със заплахи и насаждане чувство за вина2

6.Манипулират ли ви финансово?

7.Чувствате ли се отговорни за емоционалното състояние на родителите си?Смятате ли, че ако са нещастни, вината е ваша? Ваше задължение ли е да се грижите за емоционалния им тонус2

8.Смятате ли, че каквото и да правите, то никога не е достатъчно добро за тях?

9.Вярвате ли, че изобщо е възможно вашите родители да се променят към по-добро?

Дори и да сте отговорили на една трета от въпросите, то вие имате нужда от тази книга.
Въпреки, че  е възможно някои от главите да не ви засягат лично, не забравяйте, че всички "отровни" родители в общи лини нанасят еднакви поражения върху психиката, без значение какво точно са ви причинили! Принципите и методите на възстановяване са сходни за всички пораснали деца на "отровни" родители, така, че ви съветвам, да не пропускате глави.





Тагове:   Пулс,   Отровните,


Гласувай:
2



1. анонимен - Макар и болезнена, емоционалната реакция е винаги здравословна.
06.03.2010 08:03
"Макар и болезнена, емоционалната реакция е винаги здравословна."
Не съм съгласен с това. Аз съм израстнал при осиновители. Баща ми беше алкахалик! и въпреки, че ме бяха взели, за да се грижат за мен, той си го изкарваше на гърба ми. Как да простя!
цитирай
2. suzane - Отначало не е нужно да прощавате, просто е необходимо да трансформирате "нездравословните отношения с тях"
07.03.2010 13:27
анонимен написа:
"Макар и болезнена, емоционалната реакция е винаги здравословна."
Не съм съгласен с това. Аз съм израстнал при осиновители. Баща ми беше алкахалик! и въпреки, че ме бяха взели, за да се грижат за мен, той си го изкарваше на гърба ми. Как да простя!

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: suzane
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 41236
Постинги: 10
Коментари: 11
Гласове: 86
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031